18 Nisan 2012 Çarşamba

Eksi 22 puan



22 puanlık farkı hakemlere bağlamak 22 puan fark atan takıma haksızlık olur. Kendi açınızdan baktığınızda ise kendinizi kandırmış olursunuz.

Ama…

Hemen hatırlayalım ve hesaplayalım:

Ligin ilk yarısı, yer İnönü Stadı Beşiktaş-Galatasaray maçı, hakem Cüneyt çakır. Maç 0-0 sona eriyor ancak Beşiktaş’ın verilmeyen bir golü var. Futbol kamuoyunun geneli golün öncesindeki pozisyonun faul olmadığı görüşünde yani gol nizami.

Gelelim ligin ikinci yarısına, bu sefer stat TT Arena, hakem Fırat Aydınus. Galatasaray Beşiktaş’ı ağırlıyor. Maç 3-2 bitiyor. Bana ve Markus Merk’e göre GS’nin ikinci golü ofsayt. Ofsaytta olan Melo değil Necati. Hadi diyelim bu tartışmalı, peki üçüncü gol? O golde ise yine futbol kamuoyunun yoğun bir mutabakatı var. Golde faul var, yani gol nizami değil. Etti mi iki?

Üçüncü ve son maçımız ise bütün şahaneliğiyle(!) Süper Final’den, yani iki takım arasında oynanan son maçtan, bu sefer hakemimiz Hüseyin Göçek.  Maç hepinizin bildiği gibi 0-2 Galatasaray’ın üstünlüğe sona erdi ve yine hepinizin bildiği gibi ilk gol buz gibi ofsayttı. Bana göre 4, genel kanıya göre ise 3 tartışmalı gol var ortada.

Hemen bunun bana göre olan hesabını yapıyorum.

Eğer kurallar işleseydi, hakemler gözünü dört açabilseydi, ligdeki iki maçta da Beşiktaş galip geliyordu. Bu Beşiktaş’a artı 5 puan,  Galatasaray’a ise eksi 4 puan yapar. 22 puanlık fark birden düşüverir 13’e. Bu da Süper Final’e 6 buçuktan 7 puancık bir farkla girilmesi anlamına gelir.

Biliyorum sizi hesaba boğdum ama devam ediyorum. Geliyorum son maça, o ofsayt olan ilk gol verilmeseydi maçın şeklinin nasıl değişeceğini bilemiyoruz. Ona da siz bir tahminde bulunun.

Tabi bu durumun diğer takımları nasıl etkileyeceğinin hesabına ve de bu tür hataların başka kimlerin nasıl canını yaktığına girmiyorum bile.

                                                                            ***

Sözün özeti sevgili futbolseverler bir puancık, bir maççık, bir düdükçük demeyin! Kaderler değişir, hayatlar kararır ya da yeşerir…

Size de bir çift sözüm var ey hakemler, asın o düdüklerinizi asın!

Not: Yazdıklarımdan kimse Galatasaray’ın hakemlerle buraya geldiğini iddia ettiğimi filan zannetmesin. Galatasaray bu yılki oyunuyla bence şampiyonluğu hak etmiştir. Ancak yukarıdakiler keşke yaşanmasaydı.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder